firma przewozowa
21 grudnia, 2022
Zainteresował cię powyższy temat? Sprawdź nasze urządzenia na zamów.e-tollgps.pl
Transport całopojazdowy stanowi najlepszy sposób na szybką, bezpośrednią dostawę. Jest stosowany dla dużych objętościowo ładunków, ponieważ polega na zakontraktowaniu całości przestrzeni ładunkowej pojazdu. Dzięki temu eliminuje się potrzebę wielokrotnego przeładunku, a towar trafia bezpośrednio do celu. Dowiedz się więcej o organizacji przewozów całopojazdowych.
Przewóz całopojazdowy (ang. Full Truck Load – FTL) polega na wynajęciu całej przestrzeni ładunkowej samochodu i pozwala na zlecenie transportu ładunku z punktu A do punktu B. W zależności od potrzeb można realizować transport całopojazdowy różnymi typami pojazdów. Najczęściej utożsamia się go jednak z przewozami wykonywanymi ciężarówkami.
W kontrze do transportu całopojazdowego stoi natomiast transport drobnicowy – klient zajmuje jedynie część przestrzeni ładunkowej pojazdu obok towarów pochodzących od innych zlecających. Różnice pomiędzy tymi rozwiązaniami nie polegają jednak wyłącznie na objętości towaru.
Ostatecznie transport całopojazdowy i transport drobnicowy pełnią po prostu dwie różne funkcje i mają zastosowanie w innych sytuacjach.
Jak już wspomniano, transport całopojazdowy jest zazwyczaj droższy od transportu drobnicowego. Jego wycena jest również bardziej skomplikowana. W przypadku tzw. drobnicy zazwyczaj obowiązują ustalone stawki za towary o określonych wymiarach. Przy wycenie ładunku całopojazdowego bierze się natomiast pod uwagę szereg czynników takich jak:
Znaczenie ma również zakres usług dodatkowych świadczonych przez przewoźnika. Ponadto w przypadku transportu specjalnego (np. towarów niebezpiecznych ADR, tzw. towarów wrażliwych) koszty dodatkowo rosną ze względu na zwiększone wymagania związane z obowiązującymi przepisami prawa. Transport całopojazdowy międzynarodowy zwykle jest również droższy od krajowego.
Sprawdź również: Transport drobnicowy – co warto o nim wiedzieć
Z punktu widzenia zleceniodawcy organizacja transportu całopojazdowego nie jest skomplikowana. Wystarczy znaleźć odpowiedniego przewoźnika i ustalić warunki dotyczące m.in. miejsca załadunku i rozładunku, trasy, wymiarów przewożonego towaru i szczególnych wymagań (dotyczących np. zabudowy naczepy).
Z punktu widzenia przewoźnika transport ładunków całopojazdowych jest nieco bardziej złożony. Jego organizacja wymaga przeanalizowania zarówno trasy, jak i typu oraz wielkości przesyłanego przez klienta towaru. Na tej podstawie dobiera się optymalną flotę oraz ustala szczegóły realizacji przewozu. W przypadku szczególnych typów towaru może być konieczne wykorzystanie odpowiednio przystosowanych pojazdów oraz kierowców z należytymi uprawnieniami. Nieodzowny jest również dobór właściwych zabezpieczeń. Sama spedycja jest jednak nieskomplikowana, ponieważ obejmuje tylko przewóz z miejsca załadunku do miejsca wyładunku według ustalonej wcześniej trasy. Należy jedynie pamiętać o przestrzeganiu wymogów związanych z maksymalnym czasem pracy kierowców.
Transport całopojazdowy międzynarodowy wymaga ponadto przestrzegania innych przepisów obowiązujących w krajach, przez które przebiega trasa. W nadzorowaniu przebiegu przewozu całopojazdowego mogą natomiast pomóc urządzenia do monitoringu GPS zainstalowane w pojazdach.
Interesują Cię zagadnienia związane z branżą TSL? Sprawdź pozostałe treści na naszym blogu!
Błyskawiczny montaż – wystarczy podłączyć do gniazda zapalniczki.
Możliwość użytkowania w wielu pojazdach i swobodnego przenoszenia między nimi.
Pełna funkcjonalność – monitorowanie pojazdów, integracja z systemami e-TOLL i SENT.
Możliwość korzystania z roamingu (monitoring floty w całej UE).
169 PLN/szt.
+23% VAT
169 PLN/szt.
+23% VAT
Wyjątkowo prosty montaż bezpośrednio do akumulatora.
Możliwość skorzystania z usługi profesjonalnego montażu (w cenie 99 zł).
Pełna funkcjonalność – monitorowanie pojazdów, integracja z systemami e-TOLL i SENT
Możliwość korzystania z roamingu (monitoring floty w całej UE).