Wpis blogowy

Jak zorganizować transport całopojazdowy?

firma przewozowa

21 grudnia, 2022

Zainteresował cię powyższy temat? Sprawdź nasze urządzenia na zamow.e-tollgps.pl

Transport całopojazdowy – e-tollgps.pl

Transport całopojazdowy stanowi najlepszy sposób na szybką, bezpośrednią dostawę. Jest stosowany dla dużych objętościowo ładunków, ponieważ polega na zakontraktowaniu całości przestrzeni ładunkowej pojazdu. Dzięki temu eliminuje się potrzebę wielokrotnego przeładunku, a towar trafia bezpośrednio do celu. Dowiedz się więcej o organizacji przewozów całopojazdowych.

Przewóz całopojazdowy a drobnicowy – jakie są różnice?

Przewóz całopojazdowy (ang. Full Truck Load – FTL) polega na wynajęciu całej przestrzeni ładunkowej samochodu i pozwala na zlecenie transportu ładunku z punktu A do punktu B. W zależności od potrzeb można realizować transport całopojazdowy różnymi typami pojazdów. Najczęściej utożsamia się go jednak z przewozami wykonywanymi ciężarówkami.

W kontrze do transportu całopojazdowego stoi natomiast transport drobnicowy – klient zajmuje jedynie część przestrzeni ładunkowej pojazdu obok towarów pochodzących od innych zlecających. Różnice pomiędzy tymi rozwiązaniami nie polegają jednak wyłącznie na objętości towaru.

  • Transport całopojazdowy zapewnia bezpośredni przewóz z punktu A do punktu B, podczas gdy w przypadku tzw. drobnicy po drodze zwykle potrzebne są postoje i przeładunek. Dzięki temu każdy z ładunków drobnicowych może dotrzeć we wskazane miejsce. Cały proces zajmuje jednak zazwyczaj nieco więcej czasu.
  • Zwykle możliwe jest dokładne określenie czasu dostawy ładunku całopojazdowego (wraz z godziną dostarczenia na miejsce). Ryzyko opóźnień jest zminimalizowane, podobnie jak zagubienia towaru.
  • Duże znaczenie w wyborze pomiędzy przewozem całopojazdowym a drobnicowym może mieć też cena. Przy wyborze pierwszego rozwiązania jest ona wyższa, ale zleceniodawca otrzymuje możliwość zapełniania przestrzeni ładunkowej pojazdu w dowolny sposób.

Ostatecznie transport całopojazdowy i transport drobnicowy pełnią po prostu dwie różne funkcje i mają zastosowanie w innych sytuacjach.

Załadunek ładunku całopojazdowego – e-tollgps.pl
Transport całopojazdowy pozwala na przewóz towarów na paletach, w skrzyniach, pudłach, workach itp. W zależności od szczególnych wymagań i wielkości ładunku dobierany jest odpowiedni środek transportu, a firma przewozowa realizuje usługę w całości – począwszy od załadunku w miejscu nadania aż do rozładunku w miejscu docelowym.

Ile kosztuje transport całopojazdowy?

Jak już wspomniano, transport całopojazdowy jest zazwyczaj droższy od transportu drobnicowego. Jego wycena jest również bardziej skomplikowana. W przypadku tzw. drobnicy zazwyczaj obowiązują ustalone stawki za towary o określonych wymiarach. Przy wycenie ładunku całopojazdowego bierze się natomiast pod uwagę szereg czynników takich jak:

  • odległość do pokonania w ramach przewozu (liczba kilometrów),
  • wybrana trasa przewozu,
  • termin załadunku i rozładunku,
  • rodzaj i sposób opakowania przewożonego ładunku,
  • rodzaj wybranej zabudowy,
  • położenie geograficzne punktów ładunkowych,
  • wyprzedzenie, z jakim dokonane będzie zamówienie.

Znaczenie ma również zakres usług dodatkowych świadczonych przez przewoźnika. Ponadto w przypadku transportu specjalnego (np. towarów niebezpiecznych ADR, tzw. towarów wrażliwych) koszty dodatkowo rosną ze względu na zwiększone wymagania związane z obowiązującymi przepisami prawa. Transport całopojazdowy międzynarodowy zwykle jest również droższy od krajowego.

Sprawdź również: Transport drobnicowy – co warto o nim wiedzieć

Transport całopojazdowy – organizacja

Z punktu widzenia zleceniodawcy organizacja transportu całopojazdowego nie jest skomplikowana. Wystarczy znaleźć odpowiedniego przewoźnika i ustalić warunki dotyczące m.in. miejsca załadunku i rozładunku, trasy, wymiarów przewożonego towaru i szczególnych wymagań (dotyczących np. zabudowy naczepy).

Z punktu widzenia przewoźnika transport ładunków całopojazdowych jest nieco bardziej złożony. Jego organizacja wymaga przeanalizowania zarówno trasy, jak i typu oraz wielkości przesyłanego przez klienta towaru. Na tej podstawie dobiera się optymalną flotę oraz ustala szczegóły realizacji przewozu. W przypadku szczególnych typów towaru może być konieczne wykorzystanie odpowiednio przystosowanych pojazdów oraz kierowców z należytymi uprawnieniami. Nieodzowny jest również dobór właściwych zabezpieczeń. Sama spedycja jest jednak nieskomplikowana, ponieważ obejmuje tylko przewóz z miejsca załadunku do miejsca wyładunku według ustalonej wcześniej trasy. Należy jedynie pamiętać o przestrzeganiu wymogów związanych z maksymalnym czasem pracy kierowców.

Transport całopojazdowy międzynarodowy wymaga ponadto przestrzegania innych przepisów obowiązujących w krajach, przez które przebiega trasa. W nadzorowaniu przebiegu przewozu całopojazdowego mogą natomiast pomóc urządzenia do monitoringu GPS zainstalowane w pojazdach.

Interesują Cię zagadnienia związane z branżą TSL? Sprawdź pozostałe treści na naszym blogu!

Podobne Wpisy

e-TOLL OBU pod zapalniczkę

  • content

    Błyskawiczny montaż – wystarczy podłączyć do gniazda zapalniczki.

  • content

    Możliwość użytkowania w wielu pojazdach i swobodnego przenoszenia między nimi.

  • content

    Pełna funkcjonalność – monitorowanie pojazdów, integracja z systemami e-TOLL i SENT.

  • content

    Możliwość korzystania z roamingu (monitoring floty w całej UE).

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

169 PLN/szt.

+23% VAT

Zamów

169 PLN/szt.

+23% VAT

Zamów

e-TOLL OBU do samodzielnego montażu

  • Wyjątkowo prosty montaż bezpośrednio do akumulatora.

  • Możliwość skorzystania z usługi profesjonalnego montażu (w cenie 99 zł).

  • Pełna funkcjonalność – monitorowanie pojazdów, integracja z systemami e-TOLL i SENT

  • Możliwość korzystania z roamingu (monitoring floty w całej UE).

Dowiedz się więcej