e-TOLL
20 marca, 2021
Zainteresował cię powyższy temat? Sprawdź nasze urządzenia na zamów.e-tollgps.pl
System e-TOLL miał zacząć działać już od kwietnia, ale przez opóźnienie zacznie działać dopiero w maju i ma ułatwić proces dokonywania opłat za przejazdy płatnymi drogami oraz przyczynić się do zmniejszenia korków na tych drogach poprzez likwidację bramek, przy których dotąd każdy samochód musiał się zatrzymać. Ministerstwo otrzymało już nadajniki GEONAVI do testowania systemu. Najpierw zostało uruchomione testowanie GEONAVI dla użytkowników, a teraz, w marcu, przeprowadzone zostały testy przejazdowe nowych nadajników.
E- TOLL aplikacja, to nowy sposób na pobieranie opłat za przejazdy płatnymi autostradami. Polega to na tym, że kierowcy muszą pobrać aplikację na urządzenia mobilne, a następnie zarejestrować się w niej, podając niezbędne dane osobowe. Później muszą dodać w aplikacji swoje pojazdy, tak aby aplikacja e-TOLL zapisywała wszystkie dane geolokalizacyjne, które umożliwią naliczenie odpowiednich opłat. Użytkownicy dzięki aplikacji będą mieli możliwość kontrolowania zapisywanych danych, a także łatwego uiszczania opłat w formie elektronicznej. Jednak dla tych, którzy nie korzystają ze smartfonów lub mają obawy o bezpieczeństwo swoich danych osobowych, przygotowywana jest możliwość kupowania biletów autostradowych, dostępnych na każdej stacji benzynowej.
Kupno takiego biletu nie będzie wymagało weryfikacji danych geolokalizacyjnych. W aplikacji e-TOLL każdy użytkownik będzie posiadał swoje IKK (internetowe konto klienta). Do rejestracji w E-TOLL umowa nie jest potrzeba. Nie trzeba niczego podpisywać. Na początku nowy system będzie obowiązywał tylko kierowców ciężarówek i autobusów ważących więcej niż 3,5 tony, ale docelowo ma również objąć samochody osobowe.
Sprawdź także: E-TOLL – GPS alternatywą dla aplikacji
Na razie nowe nadajniki, które już jakiś czas temu trafiły do ministerstwa są testowane. Na początku użytkownicy otrzymali dostęp do wersji testowej systemu, w której mogą testować wprowadzanie danych swoich pojazdów. Kolejny krok, to marcowe testy przejazdowe. Początkowo nadajniki testowane były przez pojazdy będące własnością nowego operatora systemu, a także Instytutu Łączności. Później możliwość testowania otrzymali już także przedsiębiorcy.
Przeznaczone do testowania nowego systemu samochody zostały wyposażone w urządzenia, które pozwalają na przekazywanie danych lokalizacyjnych, a więc urządzenia OBU, Zintegrowane Systemy Lokalizacyjne lub też aplikacje mobilne. Nowy system e-TOLL testują także firmy transportowe, które będą korzystały z sieci płatnych dróg, płacąc na razie jeszcze według starego systemu, ale równolegle będą miały w pojazdach aktywne urządzenia kompatybilne z nowym systemem.
Wykonane zostały serie przejazdów testowych. Łącznie przejechane zostało 1500 km, zgodnie z wytycznymi Krajowej Administracji Skarbowej. Według instrukcji wydanej przez Kas, wykonano testy przejazdowe na trasach Warszawa – Legnica i Legnica – Warszawa po dwa razy, a także na trasie Warszawa – Modlin. Przejście testów jest konieczne w celu uzyskania certyfikatu dopuszczającego nowy system poboru opłat do ogólnego użytkowania. Uruchomienie systemu e-TOLL nieco się opóźni, a na początku będzie on działał równolegle z obecnym. Okres przejściowy pozwoli kierowcom spokojnie przygotować się do nadchodzących zmian, a przedsiębiorcom wdrożyć je w swoich firmach.
Błyskawiczny montaż – wystarczy podłączyć do gniazda zapalniczki.
Możliwość użytkowania w wielu pojazdach i swobodnego przenoszenia między nimi.
Pełna funkcjonalność – monitorowanie pojazdów, integracja z systemami e-TOLL i SENT.
Możliwość korzystania z roamingu (monitoring floty w całej UE).
169 PLN/szt.
+23% VAT
169 PLN/szt.
+23% VAT
Wyjątkowo prosty montaż bezpośrednio do akumulatora.
Możliwość skorzystania z usługi profesjonalnego montażu (w cenie 99 zł).
Pełna funkcjonalność – monitorowanie pojazdów, integracja z systemami e-TOLL i SENT
Możliwość korzystania z roamingu (monitoring floty w całej UE).