Potrzebujesz urządzenia e-TOLL?

U NAS KUPISZ JE OD RĘKI!

zamów e-TOLL
viaTOLL – bramownica nad drogą - e-tollgps.pl

Dzięki zmianie systemu viaTOLL w e-TOLL załatwienie wielu spraw będzie znacznie łatwiejsze. Dedykowana aplikacja oraz Internetowe Konto Klienta umożliwią realizację większości operacji całkowicie zdalnie – przez internet, bez konieczności wizyty w stacjonarnym punkcie obsługi. Będzie również możliwość skorzystania z okresowej płatności zamiast konta przedpłaconego. Sprawdź, jak doładować viaTOLL przez internet i jak będzie to wyglądało w e-TOLL.

Jak doładować viaTOLL?

System viaTOLL to metoda automatycznego poboru opłat na autostradach. Aby z niego korzystać, należy założyć konto oraz zamontować w samochodzie przekaźnik radiowy nazywany viaBOX. Komunikuje się on z bramownicami umieszczonymi nad drogami płatnymi, zapisując dane o przebytych odcinkach i naliczając odpowiednią opłatę. Proces odbywa się bez konieczności zatrzymywania się. Jest to metoda wykorzystywana przez firmy transportowe w celu usprawnienia przejazdów. Opłaty pobierane są z konta przedpłaconego, które należy doładować przed realizacją przejazdu płatnym odcinkiem drogi. Możliwe jest również zastosowanie konta z odroczoną płatnością.

“Uwaga! Zakup OBU lub ZSL można odliczyć od dochodu

29 czerwca 2021 r. weszły w życie przepisy ustawy z 20 maja br. – o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw – wprowadzającej ulgę na zakup urządzeń OBU/ZSL. Oznacza to, że koszty nabycia (w tym również leasingu) urządzeń e-TOLL można odliczać od dochodu. Zgodnie z nowymi regulacjami odliczeniu podlegają też koszty utrzymania tych urządzeń, czyli np. koszty abonamentu.

Wysokość odliczenia jest uzależniona od liczby posiadanych urządzeń OBU/ZSL, a maksymalna kwota ulgi na jeden pojazd podatnika, który dokonał przejazdu i zapłacił za niego elektronicznie, wynosi 500 zł netto


Metody na doładowanie viaTOLL

Dostępne są różne metody. Podstawową jest skorzystanie z Miejsc Obsługi Klienta dostępnych m.in. na stacjach benzynowych przy płatnych odcinkach dróg oraz w ich pobliżu. Osobiście można zapłacić kartami flotowymi oraz bankowymi (debetowymi i kredytowymi). Płatności można również dokonać po zalogowaniu do Panelu Obsługi Klienta. Uzyskanie indywidualnego numeru rachunku bankowego pozwala doładowywać viaTOLL online zawsze, gdy jest to potrzebne. Uruchomiono nawet aplikację mobilną, która ma usprawniać ten proces i zapewniać bezpieczne metody płatności. Jak doładować viaTOLL przez Internet? Również za pomocą karty kredytowej, debetowej lub flotowej. Aplikacja pozwala również na sprawdzenie viaTOLL, a konkretnie stanu konta w systemie.

viaTOLL i e-TOLL – podobieństwa i różnice

viaTOLL to jednak system, który przechodzi do historii. Już wkrótce całkowicie zastąpi go e-TOLL – zmodyfikowany sposób pobierania opłat za przejazdy drogowe. Działa on od 1 czerwca 2021 roku. Do 30 września 2021 oba systemy będą działać równolegle, a następnie viaTOLL zostanie wyłączony. 

Czym różni się e-TOLL od viaTOLL? 

Przede wszystkim metodą gromadzenia danych o należnych opłatach. Nowy system wykorzystuje dane GPS, korzystając albo z uruchomionej aplikacji mobilnej, albo urządzenia OBU, albo modułu GPS zamontowanego na stałe w pojeździe. 

Więcej informacji można znaleźć tutaj: e-TOLL – wady i zalety nowej aplikacji na telefon.

Jego obsługa ma być też znacznie wygodniejsza i prostsza. Nie będzie trzeba zastanawiać się, jak sprawdzić stan viaTOLL lub jak doładować konto przedpłacone. Wszystkie operacje będą bowiem dostępne z poziomu aplikacji lub Internetowego Konta Klienta. Nie będą konieczne wizyty w punktach obsługi, a każdy użytkownik zyska możliwość monitorowania swoich wpłat i wydatków. Dzięki temu zyska większą przejrzystość i kontrolę. Całość będzie bardzo podobna do viaTOLL online. 

Zwolennicy tradycyjnych rozwiązań nie muszą się jednak martwić. Dotychczasowe punkty viaTOLL nie znikną całkowicie. Nadal będzie można w określonych miejscach skorzystać z obsługi stacjonarnej. Przez Internet będzie zaś można zapłacić nie tylko kartą, ale również przelewem oraz BLIK-iem.

viaTOLL i e-TOLL – podobieństwa i różnice - e-tollgps.pl

Nowy system viaTOLL (e-TOLL) pobiera opłaty za korzystanie z dróg na podstawie lokalizacji GPS. Docelowo ma objąć wszystkie pojazdy poruszające się po polskich płatnych odcinkach autostrad.

Jak doładować e-TOLL?

W nowym systemie wszystko będzie prostsze. Do rejestracji i korzystania z e-TOLL potrzebny jest w zasadzie tylko dostęp do Internetu i geolokalizacji (GPS). Zdalna rejestracja i zdalne uiszczanie opłat mają wpłynąć na wygodę użytkowników. Niepotrzebne będą też urządzenia viaBOX. Do korzystania z e-TOLL będzie wystarczyła aplikacja mobilna dostępna na telefony i tablety działające w systemach Android oraz iOS. Będzie również możliwe skorzystanie z urządzeń OBU lub Zewnętrznych Systemów Lokalizacyjnych (tylko takich, które przejdą odpowiednie testy i zostaną dopuszczone do współpracy z systemem). Możliwe będzie również przekształcenie konta przedpłaconego w konto rozliczane okresowo.

Stawki opłat viaTOLL i e-TOLL – co się zmieni?

Stawki opłat viaTOLL są uzależnione od klasy drogi, na której pobierane są opłaty, a także od dopuszczalnej masy pojazdu lub łącznej dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów (np. pojazd z przyczepą) oraz klasy emisji spalin. Wynoszą od 16 do 53 groszy za kilometr. Wyższe stawki dotyczą cięższych pojazdów (powyżej 12 t) oraz tych, które emitują więcej spalin. Czy to się zmieni wraz z przejściem na nowy system? Na razie nie ma takich planów. Stawki opłat viaTOLL i e-TOLL pozostaną takie same. Dokonując rejestracji w systemie i dodając pojazdy do swojego konta rozliczeniowego, każdy użytkownik zostanie poinformowany o stawkach obowiązujących dla danego pojazdu. W każdej chwili będzie mógł też sprawdzić wysokość pobranych opłat.

Zanim zaczniesz opłacać przejazdy w nowym systemie e-TOLL, musisz zdecydować, w jaki sposób będziesz je rejestrował. Nie jesteś pewien, która metoda będzie najbezpieczniejsza i najwygodniejsza w Twoim przypadku? Skontaktuj się z nami!  

Udostępnij
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments